Optinės pirštinės

Lietuvos Nacionalinio muziejaus fonduose esanti pirštinė

Šitos pirštinės iš Lietuvos Nacionalinio muziejaus fondų. Mūsų lietuviškas paveldas. Kiek neįprastas plačiau žinomame kontekste, tiesa?

Lietuvos Nacionalinio muziejaus fonduose esanti pirštinė

Gal dėl jų modernumo ir neįprasto bei nematyto rašto norėjosi jas permegzti šiuolaikiniais siūlais, o toks optinis raštas pats prašėsi pažaisti su spalvom.
Pirmam variantui paėmiau 2 skirtingus Noro Kureyon kamuoliukus. Patiko man, kad raštas tarpais ryškiai matomas, tarpais, kontrastui sumažėjus, tampa vos įžiūrimas. Pirštines sunkiai palaikytum viena pora, greičiau artimomis (o gal net ir nelabai) giminaitėmis. Ir jei originalas nelabai „liaudiškai” atrodo, tai šis variantas dar mažiau.

Noro Kureyon
Siūlai: Noro Kureyon 259 ir 217

Kitas variantas – balta originalo spalva megzta rausvu Drops Lima siūlu, o raudonas ir mėlynas raštas – pereinamų spalvų Noro Kureyon. Pastarasis visuomet. net ir šviesiausiose vietose, yra tamsesnis už foną, todėl raštas visą laiką aiškiai matomas. Ar pastebit, kad kiek prisimerkus vis dėlto išryškėja dryžiai, kurie originale aiškiai matomi dėl skirtingų spalvų (raudona ir mėlyna). Čia pažaista tuo, kaip paimamas siūlas. Kas su tuo nesusidūręs, pabandysiu paaiškinti plačiau. Ir kiek įmanoma aiškiai :). Kai mezgam raštus skirtingų spalvų siūlais, tam, kad raštas būtų ryškus ir aiškus, nereikia kaitalioti siūlų pozicijos. T.y., vieną siūlą nuolat pakeliam iš apačios, kitą – iš viršaus. Tas siūlas, kuris pakeliamas iš apačios, naudojamas raštui, nes jis išlenda į priekį ir  yra daug ryškiau matomas nei tas, kuris keliams iš viršaus ir naudojamas fonui, nes lieka antrame plane. Šiose pirštinėse mezgant raudonas originalo juostas šviesus Limos siūlas būdavo keliamas iš apačios ir dominavo, mėlynose originalo juostose jis eidavo į antrą planą, buvo keliamas iš viršaus, užleisdamas vietą tamsesniam Kureyon.

 Noro Kureyon su Lima
Siūlai: Noro Kureyon 259 ir Drops Lima 3145

Trečiasis variantas naudoja 3 spalvas kaip originaliose pirštinėse, tik kitokiu santykiu. Muziejinėse pirštinėse fonas yra baltas, o raštas (ir raudonas, ir mėlynas) yra už foną tamsesnis. Tuo tarpu aš fonui ėmiau vidutinio tamsumo Noro Kureyon (nors spalvos keičiasi, jis visuomet tamsesnis už baltą ir šviesesnis už juodą), o raštą mezgiau tarpais šviesesniu (raudonos juostos), tarpais tamsesniu (mėlynos) už foną siūlu.

Juoda su baltu
Siūlai: Noro Kureyon 254 ir Drops Lima 0100 ir 8903

Tikslesnį aprašymą ir schemą rasite čia. Pažiūrėkite į tai kūrybiškai, išbandykit savo versiją. Lauksiu nuotraukų!{jcomments on}

Parašykite komentarą

Item added to cart.
0 items - 0,00