Negalėjau atsidžiaugti (ir iki šiol džiaugiuosi), kai mezgėjos ėmėsi visokiausių kūrybinių eksperimentų, maišydamos kelis siūlus kartu. Populiariausias variantas vasarai – linas su vilna. Čia ir siūlo faktūra, ir spalvos žaidžia kartu. Pagrindinis akcentas dažniausiai būdavo naujos sudėties sukūrimas. Linas su vilna puikiai papildo vienas kito savybes – drabužis tinka vasarai, nes nėra per šiltas, nėra toks sunkus kaip medvilnė, vilna suteikia ir lengvumo, ir formą, o linas duoda gražų blizgesį ir puikų kritimą. Daug vykusių, naujų ir įdomių atradimų atsirado ir ant virbalų, ir ant pakabų. Šiandieniniai megztiniai naujos medžiagos nesukuria, visi jie vilnoniai (beveik;)) ir melanžas sukurtas dėl spalvos ir tik dėl jos.
Melanžas turi savo mylėtojų ir savo priešininkų. Kai kam šis margumynas asocijuojasi su senais blogais laikais, kai siūlų nebuvo ir tekdavo kombinuoti viską, ką turi. Melanžas jiems buvo “iš bėdos”. Aš užaugau tais pačiais gūdžiais siūlinio deficito laikas, bet melanžas man niekada nebuvo bėda, o tik priemonė siūlais išgauti tapybinius efektus. Iki šiol puodkelės iš 5 skirtingų kamuoliukų (o jie visi suraišioti iš maždaug 1 metro skirtingų spalvų gabaliukų) man likusios vienu gražiausių vaikystės prisiminimų… Dabar nelabai tenka raišioti galiukus, užtai milžiniška pereinamų siūlų pasiūla atveria melanžams iki tol neregėtas galimybes.
Šis Aušros megztukas iš dviejų pereinamų spalvų (per kai kurias vietas Aušra perėjo pati) plonytės estiškos vilnos turbūt buvo pirmas mano matytas vilnos su vilna derinimas MZ. Prasidėjo, kaip daugelis Aušros megztinių, nuo sagos. Ne bet kokios, tėčio darytos. Ją ir įsiuvo vos numezgė reikiamą gabaliuką, kad viskas būtų savo vietose kaip ir priklauso.
Ripsas spalvinius perėjimus dar labiau supynė ir suliejo.
Panašų suliejimo efektą Rūta išgavo savo megztinyje dvigubu perliniu raštu, kuris taip gerai suskaido gan smulkų spalvoto siūlo dryžuotumą. Jo net nelieka, tik reljefiškas niuansuotas mezginys.
Vienspalvė nedažyta vilna čia megzta kartu su plonyčiu Noro Cashmere Flavor. Efektas turtingas ir netikėtas. Cashmere Flavor – ryškus ir intensyvus, su vilna kartu sudėtas prasiskiedė, vietoj sodrių gilių spalvų čia suskamba skaidria žaisminga akvarele…
Prie tokios efekto pastelinių spalvų sagos, rodos, tam megztiniui specialiai sutvertos.
Megztinio siluetą pabrėžia vertikalios nukeltų akių juostos,
o vienspalve, tamsesne, vilna numegzta I-cord apdaila – lyg rėmas paveikslui.
Sagute užsisega net vidinė kišenė,
taip apgalvotai pritvirtinta prie nukeltų akių linijos – neplevėsuoja ore ir nesiraito, o prisiuvimas nematomas iš gerosios pusės.
Loreta nuėjo dar giliau į mišką, suderinusi ilgais tarpais besikeičiančią estišką vilna su trumpesnėm atkarpom dažytu Noro siūlu.
Abu intensyvių ryškių spalvų, kurios melanže suskamba naujai – turtingai ir netikėtai.
Kas linkęs eksperimentuoti, tai paprastai visose srityse. Todėl visai nekeista, kad visi trys megztiniai megzti be jokių aprašymų, pratęsiant tą patį kūrybinį procesą. Visi skirtingų modelių, kiekvienos stilių atitinkantys. Ir tokie gražūs, lyg vaikščiojantys gatvėmis paveikslai.
Pirmasis melanžinis megztukas megztas ir fotografuotas Aušros Grigelionienės. Sudėti du ploni (8/1) estiškos vilnos siūlai – rust ir lamb. Antrasis megztinis megztas ir fotografuotas Rūtos Juzėnienės, vienspalvė nedažyta vilna sudėta su Noro Cashmere Flavor 156, sagos – Union Knopf. Loretos megztukas megztas iš estiškos Aade Long 8/2 vilnos artistic (flame) su Noro Cashmere Flavor 177.